Beställning

BESTÄLLNING

LEVERANSMÖJLIGHETER

Kan jag beställa och få leverans idag?
Om du beställer före kl. 14.00 på vardagar och kl. 12.00 på lördagar kan blommorna levereras samma dag. Vi har inga leveranser på söndagar eller helgdagar förutom vid våra speciella högtider. 

Klockan är efter 14.00. Kan jag ändå få leverans idag?
Om du vill garantera leverans kan du beställa expressleverans och få leverans inom två timmar. Efter kl. 14.00 kan vi inte garantera leverans samma dag vid beställning utan express, men butikerna gör sitt yttersta för att försöka. 

Vad innebär expressleverans?
Expressleverans innebär att mottagaren får blommorna inom 2 timmar från beställning (förutsatt att butiken får tag på mottagaren). Leveranser sker enbart kl. 10.00–16.00 vardagar och kl. 12.00–14.00 lördagar. Expressleverans kostar från 269 kronor.

Kan jag beställa till olika adresser i samma beställning?
Nej, det är tyvärr inte möjligt. Lägg detta i stället som olika beställningar.

Kan jag få blommorna levererade hem till mig själv?
Absolut, det gör du under ”Köp till dig”.

BESTÄLLNING

Kan jag själv välja blommor/färg till min bukett?
Det gör du genom att välja ”Skapa själv”. 

Kan jag beställa en produkt som är anpassad för allergiker?
När du beställer en produkt kan du skriva att den ska anpassas för en allergiker i fältet ”Instruktioner och mer info”.

Kan jag skicka Blommogram till andra länder?
Ja, du kan skicka blommor till över 150 lände här: Skicka utomlands.

HÄLSNINGSKORT

Vad ska jag skriva på hälsningskortet?
Skriv en personlig hälsning och kom ihåg att skriva under kortet med ditt namn. Tips på korttexter för olika tillfällen hittar du här.

Jag ska skriva en längre korttext än vad som får plats i rutan. Går det?
Självklart ordnar vi det! Skriv in så mycket som möjligt i rutan för hälsningstexten. Fortsätt sedan i rutan ”Instruktioner och mer info” nedanför.

ORDERBEKRÄFTELSE

Hur och när får jag min orderbekräftelse?
Din orderbekräftelse skickas till din e-postadress när du har slutfört din beställning. Titta i skräpposten om du inte hittar den. Om du inte mottagit en orderbekräftelse kan du kontakta kundservice så skickar vi bekräftelsen på nytt.

ÄNDRA/MAKULERA BEFINTLIG ORDER 

Kan jag göra ändringar i min beställning?
I orderbekräftelsen, som du får via e-post, finns en länk för att ändra din beställning. Det går bara att göra ändringar där till att vi börjat arbeta med din beställning. Om du inte kan ändra i din beställning via länken – kontakta kundservice så ska vi hjälpa dig.

Kan jag makulera min order?
I orderbekräftelsen, som du får via e-post, finns en länk som du kan använda för att makulera din beställning. Detta går bara att göra fram till att vi har börjat arbeta med din beställning. Om du inte kan makulera din beställning via länken – kontakta kundservice så hjälper vi dig.

BETALNING

Jag anger mitt rätta namn och adress, men kommer inte igenom er adressverifikation för faktura. Varför går det inte?
Om du väljer att betala med faktura så kommer det att göras en adressverifikation via Klarna. De skickar endast fakturan till din folkbokföringsadress i Sverige.

BEGRAVNING

När måste jag senast beställa blommor till en begravning?
Begravningsbeställning måste läggas senast 2 dagar (48 timmar) innan begravningen. Behöver du en snabbare leverans, kontakta kundservice så kollar vi om det är möjligt.

Vad ska jag tänka på vid en begravning?
Det är mycket att tänka på inför en begravning, samtidigt som man i befinner sig i sorg. Vi har därför sammanställt några tips och råd så du kan känna dig lugn, oavsett om du ska anordna en begravning, delta på en begravning eller vill skicka blommor till en begravning här.

Vad ska jag skriva på banden/kortet som medföljer begravningsblommorna?
Se förslag på hälsningar här.

Följ oss på SoMe

Simris Trädgård

Byadammsvägen 4, Simris - hitta hit

Ring oss på

0414-108 51

eller mejla info@simrishandel.se

Org nr 559319-5505.